Paardenprofiel Kudde leider:: WHIIEEE Partner:: I WUV YOU Leeftijd:: 3 jaar en 2 maanden
Onderwerp: Mijn verhaal: Nieuw leven, boek in wording. ma feb 20 2012, 10:43
Hallo iedereen ik ben bezig met een boek. Het gaat over een meisje die een meteoor vind en de rest vertel ik nog niet . Je zult het allemaal wel zien. Hier is de proloog;
Spoiler:
Het was de avond voor Kerstmis en de wind ruisde door de bomen. Katengedaante's tekende zich af op de muren. De sterren twinkelende zacht en het was de perfecte nacht voor Kerstavond. Iedereen was gelukkig en achter de lichtgevende ramen zag je lachende mensen gelukkig leven, leven zoals het moet. Iedereen? Nou dat zou ik niet zeggen, op de hoek van de straat het steegje in daar zat ze. Een klein meisje met rood haar. Vuurrood haar, ze keek voor haar, naar het niets. Wie was ze en wat deed ze hier? Haar blauwe ogen glanzden in het maanlicht en ze neuride een liedje: 'Merry Christmas'. Haar stem werd overtroffen door de ijzige wind en een witte massa dwarelden naar beneden. Sneeuw, prachtig voor al de kinderen. Maar zou het ook goed zijn voor haar. “Ik wens je een vrolijk Kerstmis, ik wens je een vrolijk kerstmis en een gelukkig nieuwjaar.” Zong het meisje. Ze stond op, nu kon je zien hoe mager het 16 jarig meisje was. Ze wandelde het steegje uit. Elke voetstap tekende zich in de sneeuw en ze lieten een spoor achter. Ze keek om de hoek, geen auto's te zien, geen teken van leven. Het meisje liep de straat over en ze werd overtrokken door licht van lantaarens. Haar schaduw overmeesterde de witte sneeuw. Ze stak haar hoofd weg in haar jas en alleen haar ogen waren nog te zien. Ze duwde haar handen diep in de jas en ze versnelde haar pas. Iedere stap leek te weerhalmen in de straat, iedere keer als ze uitademde leek een gedonder te zijn. Het meisje werd verlatten door het licht en ze kwam terecht op een open landschap, de boederijen. Ze haalde haar terre handjes uit haar zak en ze klom over een hek. Lenig, zo was ze. Ze kwam aan de andere kant waar de stad een lichtbol leek te zijn. Ze zuchtte en ze werd omringd door een wolkje. Ze liep een besneeuwde over tot aan een boederij. Ze klopte aan en een dikke vrouw opende. “Je bent te laat! Ga hem maar zelf halen!” Bulderde de oude vrouw. “Tuurlijk mevrouw Jonnes, ik zie u morgen wel weer.” Zei het meisje en ze liep naar de stallen waar ze bij een box stopte. “Dag lieve Angel,” Zei ze tegen de vaalkleurige merrie. Ze deed het paard een halster om en ze liep met haar de kapotte stal uit. Ze zadelde het dier op en ze steeg op. Ze draafde in de richting van het openstaande hekken. Op de weg stapte ze en het paard genaamd Angel hinnikte zachtjes naar de hemel. Haar hoefafdrukken sierde de witte deken van ijzige kou en verlattenheid. Na een half-uur stopte het met sneeuwen en de twee stopte bij een krot. Verlaten en alleen, ze opende de deur en het paard stormde naar binnen en ze genoot van de hooi die er lag.”Doe maar Angel, dat heb je verdiend na zo'n zware dag” Ze klopte het witte paard op de nek en ze liep toen naar een kasje waar ze wat brood uithaalde. Ze at een paar sneetjes en toen ze klaar was stopte ze hem terug weg. Ze was moe, ze hing gaan liggen op de oude matras en ze viel in een dieppe slaap.
Rainbowdream
Aantal berichten : 8
Paardenprofiel Kudde leider:: Fadestar I will follow you. Partner:: / Leeftijd:: 3 jaar
Onderwerp: Re: Mijn verhaal: Nieuw leven, boek in wording. di feb 21 2012, 00:30
Sorry voor de DP. Hier komt hoofdstuk 1, Hetzelfde verhaal;
Spoiler:
Hetzelfde verhaal (hoofdstuk 1);
'Daar stond ze in het midden van niets. Een oneindigde diepte, haar hoofd draaide ervan. Ze probeerde er weg te komen maar haar voeten wilden niet vooruit. Toen zag ze de contouren van een auto zich aftekenen. Daar zat ze in de blauwe auto. Op de bruin bekleede autostoelen. De zon scheen door het raampje en daar zaten ze, haar adoptieouders. Dan in een flits werd het donker, de sneeuw op de weg werd rood en het leek alsof de kleurijke dag in een nachtmerrie veranderde.' Iria schoot wakker. Ze opende haar ogen, het meisje lag met haar paarse vest op een oude matras. Ze keek recht in de ogen van een wit paard. “Angel.” Zei ze en ze stond op waarna ze haar uitrekte. Ze zuchtte en ze stond op. Het was noch donker buiten en Iria opende de deur van haar huisje. “Kom we gaan.” Zei ze krampachtig en ze pakte een doek. Deze legde ze op het paard en ze gebruikte een soort singel om het vast te maken. “Zo, we kunnen!” Zei ze blij en ze pakte een touw om het aan het halster vast te maken. Ze greep de teugels en ze begeleidde de merrie naar buiten. De ochtengloren beschilderden de lucht en de vogels floten vrolijk hun liedje. Ze steeg op en ze draafde terug naar de boederij van de nacht. De weg was overgoten met sneeuw en er tekende zich af en toe een voetstap op. Iria keek vrolijk naar de opdwarelende sneeuw. Het was zalig hoe de wind haar haren streelde. Een paar koeien in de wei keken op, naar haar maar toen ze zagen dat het Iria was bogen ze weer voorover om van het malse gras te genieten. Ze vertraagde de draf en ze sloeg in op een boederij'tje. Ze zuchtte, Iria haatte de ouders van Mylo. Maar ach ja, Mylo was haar beste vriendin en haar enigste. De ouders van Mylo gaven Angel te eten in ruil dat het paard zou werken op hun boederij. Ze kreeg er ook geld voor en dat was nodig, ze was haar ouders verloren op haar vijfde, ze is toen opgenomen in het weeshuis waar ze werd geadopteerd op haar zevende. Die mensen zijn gestorven zeven jaar terug. Ze zijn overleden in een auto-ongeval. Iria bracht haar hand naar het grote litteken op haar voorhoofd. Dit was een wonde die ze heeft opgelopen tijdens het ongeval. Het licht brandde al in de stallen en Iria hing er meteen naar toe. Het was Mylo die bij haar paard Dream stond. Een lach sierde Iria haar lippen en ze steeg soepel van het paard. “Mylo!” Riep ze blij uit. Iria liep naar het blonde meisje toe en ze knuffelde haar. “Iria? Ik dacht dat je later zou komen?” Zei Mylo. “Nee, ik heb slecht geslapen, ik had weer een nachtmerrie over mijn ouders.” Ze keek sip naar heer vriendin. “Ach, kom op! Dan gaan we nu al. Ik heb Dream al opgezadeld.” Zei Mylo en ze haalde de zwarte merrie uit haar stal. Toen ze samen met hun paard uit de stal kwamen, kreeg Iria bijna een hartaanval. 'Mevrouw Jonnes!' Dacht ze. De vrouw liep naar Mylo en ze zei: “Wees voorzichtig, de weg ligt gladig, als er iets is bel je. Oké?” “Ja moeder.” Zei Mylo en ze steeg op. Iria steeg ook op en ze draafde voorop. Ze zouden zoals iedere kerstvakantie naar het kerkhof gaan om Iria haar ouders op te zoeken. Iria keek droevig voor haar uit. Die nacht had ze echt niet goed geslapen. Dezelfde nachtmerrie zoals altijd. Het was altijd hetzelfde verhaal. Mylo draaide in op een droevig pleintje. Ze hingen over naar stap en ze stegen af. Ze bonden de paarden aan een paale en ze liepen stil over het kerkhof. Het was noch in de vroege ochtend en de zon was er nog niet helemaal. Iria stak haar mond weg in haar jas en beet op haar lip. Ieder jaar had ze weer rare gevoelens bij dat graf. Ieder jaar kwam er negatieve energie uit. Toen ze bij een blauwe steen kwamen stopte ze. Ze keken er naar, Iria sloot haar ogen en ze dacht aan haar ouders. Waar waren ze nu? Zouden ze nog van haar houden? Iria opende haar ogen en er rolde een dikke traan over haar wang. Mylo haalde een boeket bloemen boven en ze legde hem op het graf. “Ik wil weg...” Zei Iria krampachtig. “Zoals je wilt, Iria.” Zei haar vriendin en ze legde haar hand over de schouder van Iria. Ze liepen terug naar de paarden en Angel leek precies te weten wat er was. Ze duwde haar neusje tegen de hand van Iria en ze begon te lachen. Ze maakten de paarden los en ze stegen op. Deze keer draafde Mylo voorop. Iria keek naar de witte merrie. “Angel...” Zei ze zachtjes en ze aaide haar in de nek. Aangekomen bij de boederij stegen ze af. Iria en Mylo hingen naar de stal. Mylo zette Dream in de stal waar ze altijd stond en Iria in de oude stal ernaast. Ze haalde wat hooi en ze vulde de hooinetten van alle paarden in de stal. Daarna zei ze tegen Mylo; “Ik ga maar weer.” “Is goed, ik zie je vanavond.” zei Mylo en ze zwaaide naar haar. Iria begon rustig te wandelen naar de stad. Ze was gisteren haar geld daar vergeten, in haar steegje. Ze had het gekregen van een vriendelijke man. Ze liep weer langs diezelfde straaten, waar ze altijd liep. Ze hing weer naar de hoek met het steegje. Ze hing erin en ze keek goed rond. “Acha!” Riep ze luid. Ze greep het geld en ze stond terug op. Opeens hoorde ze het geluid van een vallende vuilnisbak. “Hallo?” Vroeg ze vragend. De gedaante naderde Iria. Ie of wat zou het zijn?
Paradise
Aantal berichten : 89
Paardenprofiel Kudde leider:: Snowflake, I'll follow you 'til the end Partner:: Leeftijd:: 6 years already
Onderwerp: Re: Mijn verhaal: Nieuw leven, boek in wording. vr maa 02 2012, 02:18
Leuk =3 Ik hoop dat je ermee doorgaat Er staan alleen nogal wat spellingfouten in, Dat maakt het lezen soms een beetje vervelend Maarja, ik ga het volgen als je nog meer gaat schrijven